NL / EN

Zes awards voor Dept agencies

Bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards en de SAN accenten mochten de Dept agencies a friend of mine en TamTam een record van zes awards mee naar huis nemen.

Heroes-DIA-awards

Tijdens de zevende editie van de Dutch Interactive Awards zijn gisteren in de Beurs van Berlage de winnaars onthuld van het beste interactieve werk van Nederland. De jury van zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld beoordeelde de 78 genomineerde cases op strategie, design en resultaat.

a friend of mine won goud in de categorie ‘best social’ met de creatieve social media strategie voor het Engelse Yazoo. Voor Coöperatie DELA werd de zilveren DIA in de categorie ‘Brand’ behaald door een winnende combinatie van een lastig onderwerp en verbluffende resultaten. In dezelfde categorie behaalde TamTam de gouden DIA award met haar werk voor Artsen zonder Grenzen, waarbij goed gebruik van content en storytelling volgens de jury de doorslag gaf.

TamTam’s visual designer en aanstormend talent Dionne van Dijk mocht de Dutch Interactive Professional Award in ontvangst nemen voor beste visual designer van Nederland.

Ondertussen mocht a friend of mine ook in Hilversum bij de SAN accenten, de prijzen voor de beste campagnes van het jaar, twee awards in ontvangst nemen. Coöperatie DELA won met ‘Wat je meegeeft’ in de categorie ‘dienstverlening financieel’ een campagne in samenwerking met Ogilvy & Mather Amsterdam. In de categorie ‘corporate’ viel Dutch Masters of Light in de prijzen, een campagne voor Philips Benelux eveneens in samenwerking met Ogilvy & Mather Amsterdam.

Beide bureaus zijn onderdeel van Dept, een leidend internationaal netwerk van digitale bureaus. Gezamenlijk combineren zij creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en ons leven gemakkelijker maken. Dept bestaat uit TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree en Building Blocks.