NL / EN

“We willen één house of brands maken”

Waarom digital agency TamTam vol inzet op een bewuste buy&build-strategie? ‘We hebben niet de ambitie de grootste te worden, maar wel de beste in ons vak.’

Paul Manuel TamTam

Online maakt een steeds groter onderdeel uit van de bedrijfsvoering. Als het om hun online strategie gaat, zoeken bedrijven dan ook steeds vaker één partner die hun zorgen van A tot Z uit handen neemt. Dit is reden nummer-1 dat digital agency TamTam actief samenwerking zoekt met andere online specialisten, aldus oprichter Paul Manuel.

Hoe ziet jullie groeistrategie eruit?

‘We hebben een buy&build-strategie; we willen de breedte in én ons bedrijf internationaal uitbouwen. Als een kralenketting willen we één groot house of brands maken, waarbij alle partijen bewust hun eigen cultuur en specialisme behouden. Op die manier kan iedereen de dingen die ze al goed deden goed blijven doen. Zo weten wij precies hoe je een succesvol online platform bouwt, terwijl ons nieuwe zusje Expand Online als geen ander weet hoe je bezoek naar je site krijgt.’

Waarom heeft een investeerder jullie benaderd?

‘Toen we deze strategie bedacht hadden, belde private equityinvesteerder Waterland. Zij hadden een marktscan gedaan en zagen onze ambitie wel zitten. We zochten helemaal niet actief naar investeerders, het is dus toeval dat dit zo mooi uitkwam.’

Hoe helpt deze investeerder bij jullie strategie?

‘Waterland zorgt voor de kennis, ervaring, snelheid en het netwerk. Ze peilen de interesse bij andere bedrijven en helpen financieel en juridisch bij nieuwe deals. Wij zorgen voor de inhoudelijke ambitie en runnen het bedrijf. De samenwerking is wonderbaarlijk leuk, er is dagelijks contact om gezamenlijk onze strategie uit te werken.’

Wat betekent hun komst voor jullie (potentiële) klanten?

‘Onze klanten kunnen hun hele online verantwoordelijkheid bij ons neerleggen, maar ook nog steeds alleen één specialisme bij ons inkopen, dat verandert dus niet. Omdat we multidisciplinair en geïntegreerd gaan werken verwachten we wel dat de kwaliteit en het resultaat van het werk omhoog gaan. Dit zie je na een paar maanden al terug in de samenwerking met Expand Online; we zorgen nu al dat data aan de basis liggen van veel van de projecten die we gestart zijn.’

Welke ambities liggen er nog?

‘We hebben niet de ambitie de grootste te worden, maar willen over 5 jaar wel de beste digital agency in West-Europa zijn. Op korte termijn willen we telkens een stapje beter worden in datgene wat we doen, om zo een top3-speler te blijven. Daarnaast spreken we met een aantal partijen in Duitsland en Engeland. We hebben zeker geen overdreven haast, maar het moet raar lopen willen we eind 2016 geen voet aan de grond hebben in het buitenland.’

Artikel via www.mt.nl