NL / EN

Studio Dumbar wordt onderdeel van Dept

Amsterdam, 2 september – Internationaal ontwerpbureau Studio Dumbar wordt onderdeel van Dept. Hiermee voegt Dept hoogwaardige kwaliteit op het gebied van brand identity & design aan haar dienstverlening toe. Studio Dumbar blijft onder haar eigen label en eigen management opereren als onderdeel van het Dept netwerk van bureau’s.

Tom Dorresteijn, CEO Studio Dumbar: “We vinden het geweldig om onderdeel van Dept te zijn. In ons werk op het gebied van visual identities en design zijn we altijd bezig met de kern van organisaties: strategie, positionering, communicatie. Digitale transitie is daarbij een leidend thema. De optelsom is daarom eenvoudig; met Dept zijn we vol aangesloten op de digitale hoofdstroom en versterken we onze positie. Alle online expertise is aanwezig in de groep en breidt zich nog steeds verder uit, ook internationaal.”

Opgericht in 1977 door Gert Dumbar, staat Studio Dumbar aan de wieg van veel bekroonde identiteiten van merken als de NS, de Nederlandse politie en Transavia. In de internationale designwereld is Studio Dumbar een toonaangevende naam en één van de meest bekroonde bureaus.

Paul Manuel: “Dept levert alle creativiteit, technologie en expertise die organisaties nodig hebben om gestalte te geven aan hun digitale business). We komen in de praktijk vaak positioneringsvraagstukken tegen waar we met de komst van Studio Dumbar nog beter antwoord op kunnen geven. Bovendien brengen we een berg aan kennis van online en offline design bijeen. Ik ben dan ook erg trots dat één van de meest gerenommeerde ontwerpbureaus tot onze familie toetreedt.”

Dept bestaat uit de agencies TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree en Building Blocks. Met Studio Dumbar groeit het netwerk uit naar 375 medewerkers met een gezamenlijke omzet van ruim €50 miljoen en kantoren in Nederland, UK, US en Spanje.

Foto Dumbar-Dept 2