NL / EN

eCommerce Productfeed Optimizer

De eCommerce Productfeed Optimizer is een van onze nieuwste eCommerce tools. Met deze tool wordt de informatiestructuur van jouw webshop productfeed geoptimaliseerd, zodat deze gebruikt kan worden in Google AdWords. Hierdoor kun je adverteren met Shopping-campagnes en kan er gebruik worden gemaakt van de mogelijkheden die Dynamic Remarketing biedt.

Eén van de belangrijkste eigenschappen van de eCommerce Productfeed Optimizer is dat de informatie in de productfeed wordt verrijkt met bijvoorbeeld AdWords labels en Google Product Categories. Daarnaast biedt deze tool de mogelijkheid om suboptimale titels of beschrijvingen eenvoudig aan te passen zonder dat hiervoor aanpassingen op de website nodig zijn.
Voordelen van het gebruik van de eCommerce Productfeed Optimizer:

  • Betere vindbaarheid van je producten via Google Shopping en daarmee meer rendement uit Google AdWords;
  • Nooit meer adverteren voor producten die je niet meer aanbiedt. Het aanbod van webshops kan per week of zelfs per dag sterk fluctueren. De eCommerce Productfeed Optimizer monitort daarom constant je eigen productfeed en verwerkt iedere dag de wijzigingen in het aanbod in de productfeed. Daarbij adverteer je direct voor producten die recent zijn toegevoegd aan het assortiment;
  • Bodaanpassingen instellen op basis van marge per product waardoor er gerichter op ROI gestuurd kan worden. Door middel van AdWords labels kunnen er kenmerken als “hoge marge” of “lage marge” worden meegegeven in de eCommerce Productfeed Optimizer.

eCommerce_Productfeed_Optimizer

Ervaren hoeveel rendement je extra kunt behalen met de eCommerce Productfeed Optimizer? Neem voor een vrijblijvende demo direct contact op met een van onze consultants via het contactformulier.