NL / EN

Online Marketing Strategie

Wie is je online doelgroep? Wat zijn de online trends en ontwikkelingen in jouw markt? Wij helpen je graag met je online marketing strategie en stellen samen de beste aanpak op. Daarvoor hebben we een handig stappenplan ontwikkeld:

Strategie Expand Online.001

1. Research

Voor we beginnen, doen we altijd een nulmeting van je huidige resultaten, concurrentie analyse en online benchmarks. Hierbij gebruiken we bijvoorbeeld de analytics van je website, data van huidige online kanalen, benchmark studies, interviews met medewerkers en externe databronnen. Daarbij staat de (online) customer journey altijd centraal. Wij brengen het online gedrag van je doelgroep voor je in kaart. Over meerdere touchpoints en devices. Zodat jij weet hoe zij zich over de verschillende online media bewegen.

2. Strategie

Zodra we het vertrekpunt in kaart hebben, bepalen we welke doelstellingen haalbaar zijn. Hierbij kijken we per kanaal naar de groeidoelstellingen, en bepalen we welke conversiegroei je website kan doormaken. Wij geloven heilig in een integrale aanpak van kanalen, media en devices. Daarom is het belangrijk om een goed inzicht te krijgen in de attributie van de verschillende kanalen in het beslissingsproces. We maken een matrix van de mogelijke online kanalen, zoals Search, Display en Social Media. Deze plotten we via het zogenaamde See Think Do model op de customer journey. Waarbij we uiteraard rekening met de huidige marketing kalender en offline media inzet. Dit resulteert in een overzichtelijke (jaar)planning met bijbehorend adviesgesprek.

3. Meten

Meten = Weten. In onze campagnes gaan we graag verder dan alleen web analytics. Want er is enorm veel data beschikbaar die inzichten in gedrag van je klanten kan verklaren en voorspellen. Uiteraard zorgen we dat we deze data ook nog eens overzichtelijk voor je presenteren met behulp van handige visualisatietools.

4. Optimaliseren

Na het bepalen van de strategie en start van de campagnes, wordt continu gemonitord welke resultaten we voor je hebben geboekt. Deze resultaten worden vergeleken met de van te voren afgesproken doelstellingen. En waar nodig bijgestuurd. Daarbij houden de altijd de laatste innovaties in de gaten, zoals nieuwe SEA tools die de resultaten kunnen verbeteren.

5. Rapporteren

Wij presenteren de resultaten elke week, maand of kwartaal. In evaluatie meetings evalueren we de aanpak en resultaten, en stellen we deze direct bij waar nodig. We houden je marketing kalender goed in de gaten, zodat we hierop in kunnen spelen binnen onze campagnes. Ook komen bredere bedrijfsontwikkelingen ter sprake. Tot slot ben je altijd welkom bij de kennissessies en workshops. Want we houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!