NL / EN

Meer rendement uit Google Shopping met optimale feed

Expand Online introduceert de eCommerce Productfeed Optimizer (EPO)

141028 Meer rendement uit Google Shopping met optimale feedGoogle Shopping is een onderdeel van de zoekmachine waarbij op basis van een zoekopdracht, relevante productafbeeldingen worden getoond met daarbij de bijbehorende prijs en webshop. De zichtbaarheid van de producten in Google Shopping is afhankelijk van de productfeed in de webshop. Dit is een bestand waarin producten van een webshop verzameld zijn. De EPO tool die Expand Online heeft ontwikkelt, maakt het mogelijk om productfeeds te optimaliseren en te verrijken om zo het rendement van Shopping-campagnes te verbeteren.

Spreek de taal van Google

Om een plekje te veroveren in de sterk groeiende Google Shopping markt, is een optimale productfeed noodzakelijk. De eCommerce Productfeed Optimizer herstructureert de productfeed en de informatie in de productfeed volgens de laatste normen en vereisten van Google. Dit zorgt ervoor dat Google de productfeed goed kan inlezen en beter begrijpt wat het aanbod van de retailer is. Hierdoor geeft Google de producten sneller en vaker weer in Google Shopping bij meer relevante zoekopdrachten.
Er wordt tevens gekeken of de informatie in de productfeed compleet is. Mocht er belangrijke productinformatie ontbreken in de productfeed, dan biedt de eCommerce Productfeed Optimizer de mogelijkheid om deze informatie alsnog in de productfeed te verwerken.

Sturen op rendement

Oprichter van Expand Online Willem Blom benadrukt het belang van de eCommerce Productfeed Optimizer voor retailers: “Eén van de grootste voordelen is de mogelijkheid om op product niveau custom labels toe te voegen in de productfeed. Dit stelt ons in de Shopping-campagne in staat een biedingsmanagement strategie voor retailers te implementeren op basis van marge of verkoopprijs. Hierdoor kunnen we nu veel beter sturen op het behalen van een goed rendement, in plaats van conversies en dit zien we terug in de resultaten bij onze klanten.”
Retailers zoals America Today, 12cook.com en Vekto zien grote stijgingen in rendement en marge sinds zij zijn gestart met de eCommerce Productfeed Optimizer.
Het resultaat van Vekto binnen een periode van vier weken:

  • Betere vindbaarheid van de producten: advertentievertoningen +23%
  • Betere respons op de Shopping advertenties: klikken +45%
  • Verdubbeling van het aantal verkopen: conversies +164%
  • Hogere ROI uit Google shopping: ROI +69%

Vekto zelf is ook erg tevreden met de resultaten: “Zorgeloos en inzichtelijk realiseert Expand Online het gewenste resultaat. Ze maken een plan, communiceren duidelijk de doelen en voeren die uit. Ik ben zeer tevreden met de producten en diensten van Expand Online.”

Kijk hier voor meer informatie over de eCommerce Productfeed Optimizer