NL / EN

Inzichten online bannergebruik

Display & bannering

De customer journey is hot. Overal wordt gesproken over het bedienen van de gehele customer journey, de funnel, het AIDA model. Geef het beestje een naam. Onze ervaring leert dat het inderdaad een goede aanpak is.

Onmisbaar in het customer journey- / funnelverhaal is het creeëren van awareness. Daarvoor worden in veel gevallen banners ingezet via het Google Displaynetwerk. Aangezien wij veel displaycampagnes inzetten kwam iemand met het fantastische idee om eens wat cijfers op een rijtje te zetten. Na flink wat onderzoek en draaitabellen, may we present you: the facts & figures van het online bannergebruik in 2015.

Opvallendheden

– Banners zorgen voor 70% van alle vertoningen.
– Meer dan de helft van alle klikken was afkomstig van mobiel of tablet.
– De doorklikratio op mobiel ligt 4x hoger dan gemiddeld gezien op desktop.
– De kosten per klik zijn nog steeds 15-20% lager dan op desktop.
– Qua type banners scoort flash het beste op doorklikratio, echter zijn er veel argumenten om toch HTML5 in te zetten.

expand-online-inzichten-bannergebruik-online