NL / EN

Expand Online sluit samenwerking met data platform Tealium

Tealium, marktleider op het gebied van data en tag management, kiest digital marketing agency Expand Online (part of Dept) als strategisch partner voor de Nederlandse markt.

Data management is één van de grootste uitdagingen voor marketeers. Gemiddeld gebruiken zij zo’n 20 systemen, van email marketing tot banner advertising netwerken en content management systemen. De kunst is om van al deze data een helder klantprofiel op te bouwen. Zodat je weet wie je ontvanger is en gerichte marketingacties kunt uitvoeren. Tealium is een data management platform wat deze systemen integreert en data ook nog eens realtime verwerkt.

Harm te Molder: “Retargeting is niets nieuws, alleen is het wel nieuw dat je campagnes realtime kunt inrichten. Stel je eens voor dat je net een zwembroek hebt gekocht. Dan wil je niet nog 24 uur mensen achtervolgen met banners van andere zwembroeken. Dan wil je op dat moment je campagne, maar ook je webshop kunnen aanpassen en bijvoorbeeld alleen nog bijpassende shirts of slippers laten zien. In de juiste maat en van het merk waar je altijd over leest in de nieuwsbrief. Die ook nog eens in de uitverkoop zijn omdat het de laatste modellen zijn in de voorraad. Dat is wat Tealium als platform kan bewerkstelligen.”

Het data management platform wordt vanaf vandaag aangeboden door Expand Online (part of Dept). De speciaal opgeleide consultants zijn in staat klanten te helpen met hun data strategie, de implementatie van het platform en de inrichting van slimme campagnes . Harm te Molder: “Het platform is vooral gericht op grote bedrijven die te maken hebben met complexe systemen, soms ook nog over de grenzen heen. Zij kunnen grote stappen maken op het moment dat ze in staat zijn om al hun data daadwerkelijk in te zetten in campagnes en gepersonaliseerde websites. We hopen hen met Tealium nog beter te kunnen bedienen.”