Terug naar het overzicht

Expand Online gaat van aardappels naar kleur met Food Cabinet

Expand Online (part of Dept) mag na de ‘Power to the Pieper’ campagne nu ook ondersteunen bij andere projecten van Food Cabinet, zoals de actie ‘Ga voor Kleur’. 

Foodcabinet

Food Cabinet is een project- en campagnebureau dat gespecialiseerd is in voedselvraagstukken omtrent eerlijker, duurzamer en gezonder eten. Met deze samenwerking draagt Expand Online o.a. bij aan een hogere likability van de aardappel, maar ook om Nederlanders te inspireren met lekkere groenten en fruit gerechten.

Het doel van de meerjarige ‘Power to the Pieper’ campagne was om de likability ten aanzien van de aardappel te verhogen en om deze weer op het bord van de jonge Nederlanders te krijgen. Expand Online heeft de social campagne via Facebook, Instragram en Youtube voor haar rekening genomen en de fanbase van de pagina is binnen een maand tijd met 10% fans toegenomen.

Na een succesvolle aanpak voor aardappels.nl gaan Food Cabinet en Expand online nu samenwerken op andere projecten. Zoals de onlangs gelanceerde actie ‘Ga voor Kleur’, waarbij het doel is om Nederlanders via Facebook en Instragram te activeren de aanbevolen 250 gram groente en fruit te eten, in plaats van het gemiddelde van 127 gram. Dagelijks worden er foto’s met tips en video’s met recepten van o.a. Rudolf van Veen gedeeld en binnen een de themakleur van die week of dag. Binnen deze actie wordt prospecting toegepast om nieuwe doelgroepen bekend te maken met het concept en na een interactie wordt de doelgroep via retargeting opgevolgd om bewustwording te creëren.

Arend Zeelenberg, Projectleider promotie aardappelen, is enthousiast over de samenwerking: “Nadat we voor onze campagne ‘Power to the Pieper’ met Expand Online zijn gaan samenwerken is de effectiviteit van de campagne enorm verbeterd. We leren continu van Kim en Joost en kunnen met die kennis plus de inzichten die we uit de data halen onze content en online strategie steeds weer optimaliseren.” Joost Eijkens, RTB consultant bij Expand Online, ervaart de samenwerking als een geoliede machine: “We maken slim gebruik van elkaars expertise. Ondanks dat iedereen deze oerhollandse producten kent, zijn het altijd weer unieke campagne’s. Mijn collega’s op kantoor hebben het steeds weer over Aardappels.nl, dat maakt het extra leuk!”