NL / EN

Retargeting

Met retargeting bereik je relevante website bezoekers opnieuw zodra ze zich op andere websites begeven. Zo zorg je ervoor dat potentiële klanten of sollicitanten gedurende hun oriëntatieproces in contact blijven met je organisatie. Retargeting trackers zijn te installeren op alle belangrijke doelpagina’s.

Retargeting: hoge doorklikratio op banners en lage kosten per conversie

Met behulp van retargeting kun je potentiële klanten afgestemde boodschappen tonen op basis van de gedeeltes van de site die zij hebben bezocht. De voordelen op een rij:

  • Inzet van banners met afgestemde boodschappen per bezochte dienst of product
  • Opnieuw benaderen van relevante doelgroepen
  • Kwalitatief verkeer en lage kosten per conversie
  • Hoge doorklikratio en lage kosten per klik in vergelijking met andere display kanalen
  • De kracht van de herhaling!

"Op de juiste sites zichtbaar zijn en gevonden worden, met de juiste boodschap is voor ons goud waard! Dat geeft absoluut een voorsprong."

Noortje Poot Marketeer Arbeidsmarktcommunicatie Laurens

Wat is retargeting?

Retargeting is het herhalend benaderen van een potentiële klant door middel van cookies. Een potentiële klant of bezoeker van een website wordt door middel van retargeting uitgenodigd om terug te keren naar een website van de adverteerder, met als doel alsnog een aankoop, aanmelding of andere gewenste actie te realiseren.

Wat kan Expand Online voor jou betekenen?

Om te starten met retargeting begeleiden wij de installatie van retargeting trackers op je website. Vervolgens bouwt Expand Online doelgroepen op van bezoekers op verschillende gedeeltes van je website. We ontwikkelen relevante banners per geselecteerde doelgroep. Bezoekers die de website hebben verlaten worden getarget met verschillende technieken, zoals:

  • Retargeting met banners op allerlei websites, zoals het AD, Marktplaats en Nu.nl
  • Bereiken van doelgroep die zich online hetzelfde gedraagt
  • Altijd zichtbaar voor eerdere websitebezoekers die opnieuw zoeken
  • Dynamische retargeting met bijvoorbeeld bekeken producten of vacatures
  • Retargeting op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube

Expand Online meet het rendement per kanaal en test continu met verschillende visuele uitingen, zodat de resultaten gedurende de campagne geoptimaliseerd worden.