NL / EN

Google displaynetwerk

Naast de advertenties in de zoekmachine van Google is er een andere mogelijkheid om in het Google netwerk te adverteren: het Google Display Netwerk. Het Google Display Netwerk is een verzameling van duizenden websites en mobiele apps waar jouw tekst-, afbeelding-, en flashadvertenties kunnen worden getoond aan relevante doelgroepen. Met advertenties in het Display Netwerk kun je zo’n 85% van de actieve Nederlandse internetgebruikers bereiken.

Het Google Display Netwerk

Display advertising is met name geschikt voor de volgende marketingdoelstellingen:

  • Branding
    Het Display Netwerk leent zich uitstekend voor campagnes met branding-doeleinden. Gebruik het grote bereik in combinatie met specifieke targeting en genereer naamsbekendheid onder de doelgroep;
  • Traffic
    Trek meer relevante bezoekers naar je website door het vertonen van aantrekkelijke tekst-, afbeelding-, en flashadvertenties in het Display Netwerk;
  • Conversie
    Naast het genereren van directe en indirecte conversies biedt het Displaynetwerk je de mogelijkheid om het aantal weergaveconversies inzichtelijk te maken. Dit is het aantal  bezoekers dat binnen 30 dagen na het zien van een display-advertentie, overgaat tot een conversie, zonder op deze advertentie geklikt te hebben. Met de Conversion Optimizer voor het Display Netwerk kun je het aantal leads maximaliseren tegen een vooraf ingesteld bedrag per lead.

"Dankzij de display-campagnes is ons bereik enorm gestegen en blijven we top-of-mind bij onze doelgroep"

Geeke Hengst Atout France

Hoe werkt het Google Display Netwerk?

Display advertising biedt je de mogelijkheid om op websites te adverteren met zowel tekstadvertenties als visuele banners en videoadvertenties. Het is mogelijk om je doelgroep op de volgende manieren te bereiken:

  • Contextuele targeting
    De advertenties worden vertoond op willekeurige websites in het Google Display Netwerk waar wordt geschreven over de door jou geselecteerde zoekwoorden. Zo kun je met behulp van zelfgekozen zoekwoorden aangeven welke onderwerpen relevant genoeg zijn om advertenties bij te vertonen;
  • Placement targeting
    Advertenties worden via placement targeting alleen weergegeven op de door jou vooraf geselecteerde websites;
  • Interest-based targeting
    Internet surfers worden in specifieke categorieën geplaatst op basis van hun historische surfgedrag. Met behulp van deze categorieën verschijnen advertenties in het Google Display Netwerk bij deze specifieke internet surfers, ongeacht de website of de content van de webpagina;
  • In-market segment targeting
    Bereik potentiële klanten terwijl ze actief soortgelijke producten of diensten bekijken en vergelijken. Toon advertenties aan degenen die het meest geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt met behulp van nauwkeurige segmenten die gebruikers op basis van hun bewezen interesse in de markt classificeren;
  • Remarketing
    Door middel van remarketing zorgen we ervoor dat advertenties in het Google Display Netwerk worden getoond aan personen die eerder op je website actief zijn geweest.

Wat kunnen we voor je betekenen?

We hebben al heel veel klanten kunnen helpen met Display Advertising. Dat blijkt ook uit onderstaande cijfers. We hebben inmiddels:

  • Op 561.000 websites vertoningen gegenereerd;
  • 20.1 miljard vertoningen in totaal gegenereerd;
  • 23.2 miljoen klikken in totaal gegenereerd.

We helpen je graag met het inrichten, optimaliseren en rapporteren van je Google Display-campagnes. Samenwerken met ons betekent:

  • Sturing op relevante vertoningen voor jou doelgroepen;
  • Advies over inrichting van banners en/of videoadvertenties;
  • Hoogwaardig campagne-management;
  • Overzichtelijke rapportages;
  • Betrokken en toegewijde SEA Display-consultant;
  • Creatie en ontwikkeling van professionele banners.