Terug naar het overzicht

Onze aanpak

Het startpunt begint natuurlijk bij de uitdagingen en doelstellingen van jouw organisatie op het gebied van marketing. Dit begint bij het analyseren van je huidige en toekomstige touchpoints, marketing processen en het opstellen van een aantal duidelijke persona’s om jouw doelgroep in kaart te brengen. De inzichten uit deze analyses gaan je helpen bij het implementeren van marketing automation, om uiteindelijk de belofte van personalisatie op het gebied van customer journeys waar te maken.

Tegenwoordig wordt er van bedrijven verwacht dat zij op een persoonlijke manier, via elk kanaal of touchpoint communiceren met de bezoeker of klant.

Het gaat om het goed kennen van jouw doelgroep en hun eigenschappen. Hierbij is het belangrijk om een overzicht te hebben van de wat, waarom en hoe: Wat koopt mijn doelgroep? Waarom koopt mijn doelgroep? Hoe koopt mijn doelgroep? Het is belangrijk om altijd een betere connectie met jouw doelgroep te maken, op elk moment van de journey. Hierbij maakt het niet uit of iemand in de consideratie fase zit of een product wil vervangen.

Er wordt nog steeds veel gebruik gemaakt van een gefragmenteerde marketing benadering, wat resulteert in een marketingbenadering die elk kanaal half inzet. Hierdoor daalt customer experience enorm. Wij helpen jou bij het optimaliseren van de aanpak rondom marketing automation. Zodat jij excelleert in het linken van alle touchpoints, customer journeys en personalisatie. Onze visie is dat marketing automation ervoor zorgt dat people, process en technology bij elkaar komen. We beginnen bij het uitzoeken van de marktpositie van jouw bedrijf, het vinden van jouw doelgroep en de kanalen waarop gefocust moet worden durende de gehele lifecycle.

Onze aanpak zorgt ervoor dat de verkoop, engagement en loyaliteit van jouw doelgroep stijgt en gestuurd wordt vanuit persoonlijke en relevante content bij elk touchpoint. Zo heb jij een op maat gemaakte communicatiestroom vanuit jouw organisatie met jouw klanten.

Meer informatie

Vragen? Of wil je meer weten? Check eens bij Ruud, vindt ‘ie leuk!

Ruud Hansen, Expert accountmanager
Stel je vraag!