Terug naar het overzicht

Technology & Insights

Marketing automation, machine learning, data driven attributiemodellen en voice search: voor sommigen is het abracadabra uit marketingbladen, voor ons is het de dagelijkse praktijk. Wij zijn, met een hip woord, ‘data crunchers’. We vertalen bakken data naar bruikbare inzichten. Zoek jij hulp bij het bereiken van je marketingdoelstellingen? Aan de hand van alle inzichten bepalen we samen een strategie om je vindbaarheid te vergroten en de resultaten door het dak te laten gaan.


Bruikbare inzichten

Met behulp van geavanceerde web analytics geven we je inzicht in het gedrag van (potentiële) klanten. Zo achterhalen we onder andere hoe bezoekers op je website komen en hoe ze de website gebruiken. Met die inzichten kunnen we lopende marketingcampagnes optimaliseren en personaliseren. Denk daarbij aan het targeten van doelgroepen die goed converteren of een bezoeker laten landen op een gepersonaliseerde landingspagina.

Onderbouwde business-keuzes

Data is pas relevant als je er inzichten uithaalt, want alleen dan kun je het gebruiken om weloverwogen keuzes te maken. Daarom verwerken we alle data in handige dashboards, met tools als Klipfolio en Google Data Studio. Met zo’n dashboard kun je alle gegevens makkelijk monitoren en presenteren. Een voorbeeld hiervan is ons project voor Hogeschool Leiden. Samen met hen is alle data vertaald naar een eenvoudig dashboard met de tool Klipfolio.

De beste versie van jouw platform

Heb je voldoende bezoekers op je website maar blijven de aankopen uit? Door middel van web analytics komen we erachter hoe bezoekers je website gebruiken. Waar komen ze binnen, waar haken ze af? Met conversieratio-optimalisatie (CRO) brengen we alle mogelijke obstakels voor een conversie in kaart en samen met ons zusje TamTam kunnen we de user experience vervolgens verbeteren. Of een bezoeker converteert heeft te maken met de kleinste details, wij verbeteren ze allemaal. Het gevolg: een hoger rendement van jouw online marketingcampagne.

Goed vindbaar in Google

Een groot deel van de doelgroep komt niet direct binnen op je homepage, maar zoekt je via Google. Daarom is het ontzettend belangrijk dat je daar goed te vinden bent en dat de pagina waarop een bezoeker landt, aansluit op de zoekopdracht en behoeften. Met technische optimalisaties, linkbuilding en content-optimalisatie stijgt jouw website in de zoekresultaten van Google. Ook marlies dekkers wilde organisch flink groeien. Door allerlei SEO-optimalisaties uit te voeren, scoort marlies dekkers nu op de 25 belangrijke keywords in de top 10 van Google.

Marketingdoelen behalen terwijl je tijd bespaart

Oké, je weet uit data dat een bezoeker geïnteresseerd is, maar er heeft nog geen conversie plaatsgevonden. Wat nu? Simpel: marketing automation! Hiermee vind en behoud je klanten een stuk makkelijker. Het geeft je de mogelijkheid om gepersonaliseerde content aan te bieden op het juiste moment. Zo houd je prospects geboeid en begeleid je hen uiteindelijk naar een conversie. Ook bestaande klanten houd je op deze manier betrokken bij je bedrijf of merk. Of je nu op zoek bent naar het beste platform of naar ontzettend goede content, we helpen je graag!

Meer informatie

Wil je meer weten? Of heb je vragen? Check eens bij Steven, hij kan je er van alles over vertellen!

Steven Koopmans, Online Marketing Adviseur
Stel je vraag!