Terug naar het overzicht

Snapchat

Adverteren op Snapchat is een must als je jongeren wilt bereiken met je merk. Een groot deel van de jongeren in de leeftijd van 13 tot 24 jaar wisselt tijdelijke content uit via het platform. Een ideale plek om dichtbij je doelgroep te komen en ze met je merk te laten interacteren.

De cijfers

1,9 miljoen Nederlanders gebruiken de app: 50% van hen deelt dagelijks foto’s en video’s. Snapchatters openen de app 18 keer per dag en gebruiken ‘m 25 minuten per etmaal. 35% van alle gebruikers zit niet op Facebook; 46% van hen komt niet op Instagram.

Slim adverteren

Met zelflerende technologie meet Snapchat welke gebruikers iets doen met de advertenties die ze zien. Als adverteerder kun je aangeven of je wilt inzetten op bereik, of liever gaat voor engagement van de doelgroep.


Maximale betrokkenheid

De video’s van Snap Ads verschijnen tussen de normale content en worden altijd verticaal afgespeeld. Gebruikers hoeven hun telefoon dus niet te draaien. Bovendien heeft de gemiddelde Snapchatter het geluid altijd aan staan, waardoor niets van de content verloren gaat. Het resultaat: 100% zichtbaarheid.

Snap Ads voor jouw merk

Wij helpen je graag met adverteren op Snapchat. Maar dat doen we niet lukraak: eerst bekijken we via welk kanaal we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken. Is dat Snapchat? Dan stellen we samen met jou een mix samen van advertentie-opties.

Snapchat advertising tools

  • Snap Ads >
    Video’s van maximaal 10 seconden die tussen de andere Snaps van de gebruiker verschijnen: dat zijn Snap Ads. Ze staan bij de stories van vrienden, op de discover-pagina of tussen live video’s. Door gebruikers omhoog te laten swipen kun je ze relevante content bieden, zoals een artikel, langere video, website of app download. Snap Ads kunnen weggeswipet worden: trek dus in de eerste seconden van de content al de aandacht.
  • Sponsored Geofilters >
    Geofilters zijn creatieve lagen voor je Snaps die laten zien waar je bent of wat je doet. Op basis van je locatie kies je bijvoorbeeld uit filters met het thema ‘Rotterdam’. Ontwikkel als merk je eigen filter en laat Snapchatters branded content maken en delen op basis van hun locatie.
  • Sponsored Lenses >
    Met Sponsored Lenses geef je Snapchatters de mogelijkheid om met jouw merk te spelen. Door gebruikers content met jouw branded lens te laten maken en delen, creëer je hoge engagement onder je doelgroep.

Meer informatie

Vragen? Of wil je meer weten? Check eens bij Marc, hij kan je er alles over vertellen!