Terug naar het overzicht

Spotify

Spotify heeft muziek de vrijheid gegeven die het verdient. Gebruikers bepalen volledig zelf waar en wanneer ze naar welke muziek luisteren: het is een persoonlijk radiostation. Met Spotify Free streamen gebruikers bovendien geheel gratis. In ruil daarvoor toont Spotify advertenties die visuals en geluid combineren.

De cijfers

Een op de vijf Nederlanders gebruikt de Spotify. Een gemiddelde luisteraar heeft de streamingdienst bijna 2,5 uur per dag (bron) aan staan. De meeste gebruikers zijn jongeren tot 35 jaar oud.

Spotify advertising

Spotify is een echt people-based marketingplatform: je speelt in op de persoon die luistert. Door opeenvolgende, kortere ads te tonen op basis van gebruikersprofielen (sequential targeting) kun je luisteraars continu targeten en verbinden aan je merk. Spotify heeft een groot aanbod van tools waarmee je alle kanten op kunt.


 

Spotify advertising voor jouw merk

Wij helpen je graag met adverteren op Spotify. Maar dat doen we niet lukraak: eerst bekijken we via welk kanaal we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken. Is dat Spotify? Dan stellen we samen met jou een mix samen van advertentie-opties.

Advertentievormen

  • Sponsored sessions > In ruil voor het bekijken van een merkvideo luisteren gebruikers een halfuur advertentievrij met hun Free-account. Ideaal voor het boosten van merkaffiniteit.
  • Video takeover >
    Toon rijke videocontent die alleen speelt als de app geopend is. Aandacht verzekerd.
  • Audio >
    Laat tussen nummers een boodschap horen aan je doelgroep. Via een takeover van het cover art-paneel stuur je verkeer naar jouw website.
  • Homepage takeover >
    Plaats een banner op Spotify Home die rijke, interactieve content ondersteunt.
  • Overlay >
    Bij het heropenen van de app zien gebruikers een beeldvullende advertentie.
  • Leaderboard >
    Gedurende 30 seconden is jouw klikbare banner exclusief te zien.
  • Branded playlist >
    Verbind je doelgroep aan je merk via muziek met een eigen playlist. Ook voor Spotify Premium-accounts.
  • Advertiser page >
    Integreer je campagne naadloos in de Spotify app met rijke content: video’s, klikbare afbeeldingen, blogs, nieuws, links en comments.
  • Branded moments >
    Toon advertenties die passen bij wat je doelgroep op dat moment doet. Chill, Dinner, Focus, Party, Sleep of Workout.
  • Sponsored playlist >
    Adverteer in playlists die populair zijn in je doelgroep en bereik vele trouwe fans met je merk.

Meer informatie

Vragen? Of wil je meer weten over Spotify? Check eens bij Kim, zij kan je alles vertellen!

Kim Boom, Online marketing adviseur
Stel je vraag!