Terug naar het overzicht

Digital media

Je wilt online zichtbaar zijn en daarmee mooie resultaten behalen. Logisch. Maar dat willen je concurrenten ook. Dus moet je de juiste kanalen kiezen, de juiste doelgroep vinden en campagnes perfect inrichten. Wij helpen je erbij met onze trading desk, een berg data-analisten en veel ervaring met machine learning.

Weten waar je naartoe wilt

We beginnen met de stip aan de horizon en vervolgen de weg daar naartoe in de vorm van een mediastrategie, gebaseerd op campagnedoelstellingen, onderzoek en analyses. Onderdeel daarvan is een uitgebreid doelgroeponderzoek, want om mensen te bereiken moeten we weten wie en waar ze zijn. We verzamelen een bak data over hun online gedrag en schetsen op basis daarvan de customer journey. Met die in gedachte bepalen we de online marketingmix.


Onweerstaanbare uitingen

Oké, we weten wie we willen bereiken. Maar hoe bereiken we ze? Daarvoor hebben we ontzettend goede content nodig. Onweerstaanbare uitingen waar niemand omheen kan. Het liefst maken we daarvoor gepersonaliseerde creaties, zoals dynamische landingspagina’s. We gebruiken big data om een pagina er voor elke bezoeker anders uit te laten zien en zo één-op-één communicatie mogelijk te maken. Een goed voorbeeld is Vacanceselect, waarbij de zoekopdracht van de gebruiker bepaalt hoe de landingspagina eruit ziet.

Daar zijn waar de doelgroep is

Als de uitingen klaar staan is het zaak om ze op het juiste moment en via het juiste kanaal in te zetten. Het doelgroeponderzoek heeft aan het licht gebracht waar je doelgroep te vinden is, dus weten we precies welke mediaruimte we moeten inkopen. Onze trading desk koopt alle soorten mediaruimte in, van RTB, SEA en social advertising tot digital out of home en digital video. Mooie voorbeelden van ons werk op dit vlak zijn Cognizant en TomTom.

We meten alles

Uiteindelijk willen we hele zinnige dingen kunnen zeggen over wat wel en niet werkt. Daarom gebruiken we Google Analytics en Tag Manager, DoubleClick en dashboarding om alles te meten. Maar dan ook écht alles. Vervolgens draaien we aan de knoppen om de campagne nog effectiever te maken. Met uitgebreide, begrijpelijke rapportages en dashboards geven we je inzicht in de resultaten van ons werk.

Transparantie

Transparantie vinden wij in onze dienstverlening erg belangrijk. Hoe zorgen we daarvoor? In de maandelijkse rapportage geven we een compleet overzicht van alle media uitgaven en werkzaamheden. Zo kun je precies zien waar elke Euro naartoe is gegaan. Daarnaast nemen we je graag mee in de data waar wij dagelijks mee werken. Dat kan bijvoorbeeld met een data management platform (DMP), waarmee we alle data verzamelen en voor jou inzichtelijk maken. Met attributiemodellen geven we een eerlijk inzicht in alle touchpoints van de customer journey en de prestaties daarvan.

Meer informatie

Vragen? Of wil je meer weten? Check eens bij Peter, hij kan je er alles over vertellen!

Peter van Alphen, Head of Digital Media
Stel je vraag!