NL / EN

Dept zes keer in de Adformatie top 100

Zes collega’s van Dept staan in de top 100 spraak- en smaakmakers van de marcom-industrie! Elk jaar brengt Adformatie deze top 100 uit van onmisbare mensen in onze industrie. Wat het bijzonder maakt is dat alle gekozen spraakmakers worden uitgekozen door de mensen uit het vak.

Waarom onze 6 smaakmakers zijn gekozen:

Nr 4. Paul Manuel, TamTam en Dept

Paul Manuel oprichter van TamTam en Dept stond vorig jaar nog op nummer 39 en is dit jaar gestegen naar een mooie 4e plek. Volgend jaar top 3?

Industrie over Paul:

‘Mooi mens, die groot durft te dromen en succesvol aan internationale expansie werkt’,  zegt Ivo Roefs van DDB.

‘Is samen met zijn broer Bart een mooi imperium aan het bouwen, waar digital rules’, zegt een bureaudirecteur.

‘De juiste mannen op de juiste plek en tijd.’ Inspirerend, motiverend, sterke visie op vorming digitaal agency, zegt een vakgenoot.

Een ander wijst erop dat zijn Dept − TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, Building Blocks, Studio Dumbar en Be Excellent — sinds eind 2016 lid is lid van SoDA, Society of Digital Agencies, een wereldwijde organisatie van bekroonde digitale bureaus.

Een ander: ‘Zonder hem en zijn broer had ik niet bij het leukste bedrijf van Nederland gewerkt.’

Alom geroemd als ‘inspirerend leider’, verbinder, visionair en vakidioot. En charismatisch op de werkvloer. ‘De cultuur op de werkvloer is lekker flat, mega happy, hungry.’

Nr 39. Marjan Straathof, Dept Agency, DDA

Marjan Straathof stond vorig jaar nog niet in de lijst, maar komt dit jaar gelijk binnen op nummer 39. En dat is niet geheel onterecht. Zij maakte DDA, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, tot een groot succes. Een jaar geleden stopte ze met DDA om zich volledige te richten op Dept!

Industrie over Marjan:

Paul Manuel van TamTam over zijn Dept-collega: ‘Zes maanden terug was er geen Dept.’

Top-marketingmanager en grensverleggend, maakt compleet nieuw merk in digital bekend, sluit een vakgenoot zich daarbij aan.

 

Nr 48. Marcel van der Heijden, a friend of mine

Ook Marcel stond vorig jaar nog niet in de lijst. Hij komt binnen op een mooie 48ste plek. Marcel oprichter van a friend of mine en sinds 2016 part of Dept.

Industrie over Marcel:

Ondernemend, vernieuwend, zakelijk en neus voor creativiteit, roemen vakgenoten hem. 

‘One of the leading agencies in the Netherlands, and also in Europe, after it’s recent merge with Dept’, zegt een ander. 

‘Gigantische passie, enorme kennis in het vak en bovenal een ambitieuze ondernemer met een hart voor zijn personeel.’

Nr 76. Willem Blom, Expand Online

Willem Blom komt nieuw binnen op nummer 76. Willem, oprichter Expand Online, voegde zich samen met TamTam als eerste bij Dept. Expand Online behoort nog elk jaar tot één van de snelst groeiende technologie bedrijven in Nederland.

Industrie over Willem:

Echt een leider, goedlachse visionair, eerlijk en toegankelijk, zeggen vakgenoten.

Zijn motto ‘Hocus pocus keep the focus’ is legendarisch, zegt iemand.

High level online-marketingbedrijf, zegt een ander.

Nr 77. Martine Meijburg, Second Degree

Gelijk onder collega Willem Blom verschijnt Martine op nr 77. Martine, oprichtster van Second Degree, het eerste LinkedIn-marketingbureau ter wereld. Tegelijk met a friend of mine werd ook haar bureau vorig jaar onderdeel van bureaunetwerk Dept.

Industrie over Martine:

Zette in een paar jaar tijd met haar LinkedIn-marketingbureau een heel mooi bedrijf op in een gat in de markt, looft een vakgenoot.

Is gepassioneerd en doelgericht.

Nr 82. Liza Enebeis, Studio Dumbar

Liza, Creative Director van het bekende design agency Studio Dumbar, komt binnen op een mooie nummer 82. Sinds kort maakt ook Studio Dumbar onderdeel uit van het Dept netwerk.

Industrie over Liza:

Liza haalt bij iedereen met wie ze samenwerkt de maximale creativiteit naar boven, zegt iemand.

Toont leiderschap.

‘An iconic studio with an iconic creative leader’, zegt een vakgenoot.