Terug naar het overzicht

De week van Chantalle

Online marketing consultant bij Expand Online (part of Dept)

Maandag

De week begint voor mij normaal altijd met zeven minuutjes fietsen naar kantoor. Vandaag 4, want ik ben on fire. Reden? Samen met mijn collega Floris begin ik de week met een meeting bij My Jewellery in Den Bosch – een van mijn allereerste en tofste klanten.

Sinds dat My Jewellery klant bij ons is, zijn ze uitgegroeid van een kleine webshop tot aan een vooraanstaand sieradenlabel en een online community. Sterker nog, de meeting stond geheel in het teken van het op strategisch vlak met elkaar verbonden blijven, maar de operationele werkzaamheden bij My Jewellery zelf onder te brengen. De groei van dit label is namelijk van dusdanige proporties, dat er is besloten een in-house SEA specialist in de arm te nemen. Mooi om die groei samen meegemaakt te hebben, zowel operationeel als nu door middel van een strategische adviesrol. Of dit energie geeft? En of! Samen met wat zelfgemaakte energy bites van dadels en walnoten die ik tussendoor eet, want voor mijn gezondheid maak ik iedere dag tijd.

In de auto

Dinsdag

Op naar de volgende samenwerkdag! Dit keer ga ik richting het zuiden voor een bezoek aan Avans+. Met (bijna) het hele team stappen we vroeg in de auto richting Breda. Dit is een nog vrij nieuwe klant voor mij, waardoor het extra leuk is om bij hen op kantoor aanwezig te zijn vandaag. Door vaak en persoonlijk contact verloopt de samenwerking ook erg goed. We beginnen met het evalueren van de resultaten, waarna we gezamenlijk een audience- en mediastrategie workshop voorbereiden. Met deze workshop willen we beter inzicht krijgen in wie de doelgroep is en wat hen beweegt om een bepaalde opleiding te kiezen. Ideeën vliegen door de kamer en uiteindelijk stappen we voldaan weer de auto in.

Een geslaagde dag! In de tuin van collega Kim – online marketing adviseur – waar het zonnetje nog schijnt, beantwoord ik nog wat e-mails en reageer ik op enkele Hipchat vragen van Academy leden over diverse werkzaamheden.

Werken bij Avans+

Woensdag

Naast mijn rol als senior online marketing consultant ben ik ook nog mentor van de Expand Academy. Dit is het stagetraject van Expand Online waarbij ik tien Academy leden begeleid en opleid tot online marketing professionals; door te leren, maar vooral ook door te doen. Vandaag staat helemaal in het teken van deze tien toppers.

Op de to-do list staat namelijk het evalueren van de voortgang over de afgelopen maanden. Dit doe ik samen met mijn collega Robert – senior SEO consultant bij Expand Online. We vinden het belangrijk hun leercurve vanuit verschillende disciplines te benaderen. De gesprekken gaan goed! Ik ben trots op de vooruitgang die ze tot nu toe hebben geboekt en vind het leuk om ze te challengen hun skills in korte tijd nog verder aan te scherpen. Dat is bovenal mijn rol en het doel is natuurlijk een waardevolle bijdrage te leveren aan hun ontwikkeling tot echte online marketing specialisten.

Academy

 

Donderdag

Met mijn koffer al gepakt – ik vlieg vanavond naar Facebook en Google in Dublin – stap ik op de fiets richting Robin Mobile. Deze klant zit in een mooi oud pand gevestigd in het Scheepvaartkwartier in Rotterdam. Een mooie buurt om naar toe te fietsen. Vanuit Expand Online ben ik sparringpartner voor de online advertising en vandaag geven we samen invulling aan de Facebook en Google Display retargeting strategie. Hiermee willen we de doelgroep van Robin Mobile met de juiste boodschap op het juiste moment gaan bereiken.

Fiets

Ik merk dat mijn mailbox volstroomt, dus ‘s middags werk ik nog wat mailtjes weg, waarna we met het team nog even een hapje eten in Rotterdam. We moeten alweer snel richting Schiphol, want Dublin awaits!

Etentje

Vrijdag

Na een heerlijk ontbijtje lopen we door het grauwe Dublin naar het kantoor van Facebook voor een toffe sessie over full funnel marketing. Instant inspiratie over hoe we de accounts van onze klanten naar een next level kunnen tillen. Tussen de middag lunchen we uitgebreid in de kantine van Facebook – van vegan maaltijden tot aan lamskoteletten, alles is voorhanden.

Facebook

Met goed gevulde buikjes nemen we afscheid van Facebook en lopen we meteen door naar Google HQ voor een B2B inspiratie sessie. De middag bij Google staat in het teken van audience thinking. Wie is je doelgroep in elke fase van de customer journey? Wat voor informatie zoeken zij op dat moment? Waar moeten wij ze van overtuigen? Aan de hand van een klantcase voeren we interessante discussies en worden we getriggerd om hier goed over na te denken voor onze klanten. Moe maar voldaan druipen we af voor een welverdiende maaltijd en een drankje. Team Digital Media is inmiddels ook in Dublin en samen pakken we een restaurantje; Crackbird. Tafeltje voor tweeëntwintig, alsjeblieft! Deze gezelligheid zetten we de rest van het (zonnige) weekend voort met sightseeing, 30 seconds spelletjes, Whisky tours en Irish pubs. Wat een leven.

Whisky

Meer informatie

Vragen? Of wil je meer weten over werken bij Expand Online? Check eens bij Chantalle, he kan je alles vertellen!
Chantalle Nühn, Senior Online Marketing Consultant
Stel je vraag!