NL / EN

Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool waarmee op een eenvoudige en overzichtelijke manier tags aan (delen van) een website toegevoegd kunnen worden. Het gaat om stukjes code die met name bedoeld zijn om (bepaalde functionaliteit van) een website te meten of functionaliteit toe te voegen.

Denk daarbij aan:

  • Google Analytics (event-tracking, eCommerce-tracking, etc.);
  • AdWords conversie- en remarketingtrackers;
  • meetpixels van andere advertentienetwerken, zoals DoubleClick;
  • en eigenlijk elke andere meetcode die wij ooit hebben geplaatst.

Waarvoor wordt Google Tag Manager gebruikt?

Via Google Tag Manager kun je zonder tussenkomst van uw webbouwer:

  • migreren naar Universal Analytics;
  • conversietrackers toevoegen,
  • automatisch event-tracking toevoegen aan alle uitgaande en download-links,
  • en nog veel meer.

Wat kan Expand Online voor jou betekenen?

Werken met Google Tag Manager betekent dat de verantwoordelijkheid voor het plaatsen van meettags niet langer bij de IT-afdeling of webbouwer ligt, maar dat jijzelf eenvoudig stukjes code kunt toevoegen. Wij nemen graag die verantwoordelijkheid op ons, omdat de onze consultants moeten kunnen bouwen op valide en betrouwbare metingen. Optimaliseren van een bestaande Analytics-implementatie gaat daarom vaak gepaard met het overstappen op Google Tag Manager.
Behoefte aan advies over de inrichting van Google Tag Manager? Laat je vrijblijvend informeren door een van onze consultants.