NL / EN

Doubleclick

Inzichtelijk krijgen welk effect uw homepage take-over heeft op uw andere online kanalen? Wilt u precies kunnen bepalen welke kanalen hebben bijgedragen aan conversie? DoubleClick is een technologie die end-to-end measurement van verschillende campagnes en kanalen kan realiseren. Op basis van (custom) attributiemodellen kunt u strategische beslissingen nemen om de overall ROI te verbeteren.

Uw online performance doormeten: van vertoning tot conversie

Het grote voordeel van het gebruik van de volledige DoubleClick Digital Marketing stack is de attributie van conversies. Attributie is mogelijk van vertoning naar daadwerkelijke conversie met inzicht in het samenspel van verschillende kanalen. Tussen de gemeten kanalen vindt conversie ontdubbeling plaats.

    Daar waar Google Analytics inzicht biedt in de gemeten conversie per klik gaat DoubleClick verder en biedt inzicht in de behaalde resultaten per unieke vertoning. Doorgaans wordt het ‘last cookie counts’ principe toegepast en biedt dit een onvolledig beeld van de conversie prestaties per kanaal. ‘Last cookie counts’ houdt in dat het kanaal die de bezoeker als laatste heeft doorgestuurd de volledige conversiewaarde krijgt toegewezen.
    Indien een bezoeker uw banner via RTL.nl heeft gezien, vervolgens uw website bezoekt via Google en tenslotte converteert na een klik op een retargeting banner krijgt in dat geval de retargeting campagne de conversiewaarde toegerekend. In DoubleClick kunnen meerdere (custom) attributiemodellen worden toegepast. Hiermee wordt ook waarde toegekend aan branding kanalen die eerder in de conversiefunnel bezoekers aanleverden.

Wat kan Expand Online voor u betekenen?

Expand Online verzorgt de complete inrichting van de DoubleClick Digital Marketing stack:

  • DoubleClick Campaign Manager (DCM)
    DCM is het hoofdaccount van de stack, waarbij ad serving wordt ingeregeld en de andere DoubleClick producten gekoppeld kunnen worden. Expand Online draagt zorg voor de volledige meetbaarheid door het plaatsen van flood light tags (meetpixels) en de aanmaak van attributiemodellen.
  • DoubleClick Bid Manager (DBM)
    DBM is het Real Time Bidding platform van DoubleClick met toegang tot alle grote Nederlandse ad exchanges (zoals: OpenX, Rubicon en AppNexus). Hierdoor heeft u premium zichtbaarheid op de netwerken van onder meer Sanoma, Telegraaf en Adfactor. Expand Online verzorgt de complete inrichting van RTB en Retargeting campagnes en het day-to-day management.
  • DoubleClick for Search (DS)
    DS biedt de mogelijkheid om AdWords, Bing en Yahoo vanuit één platform te managen. Door extra features kunnen onder meer geavanceerde bid management strategieën worden toegepast om de overall search performance te verbeteren.