Terug naar het overzicht

Cognizant

De naam Cognizant Technology Solutions zal niet bij iedereen een belletje doen rinkelen. Toch heeft dit Fortune 500-bedrijf 255.800 medewerkers, een jaaromzet van 12 miljard dollar en is het een van de snelst groeiende bedrijven ter wereld. Ze helpen grote, beursgenoteerde ondernemingen bij het optimaliseren van hun business en technologie zodat zij er ook in de toekomst toe doen. Wij ondersteunen ze hierbij door het online identificeren en bereiken van de doelgroep en het vergroten van de brand awareness.

 

Uitdaging

De doelgroep van Cognizant is de C-suite binnen grote multinationals: een kleine groep van beslissers die vakkundig wordt afgeschermd door gatekeepers. De uitdaging ligt in het bereiken en beïnvloeden van de juiste mensen, om zo uiteindelijk door te dringen tot het hoogste niveau. Een traject dat soms wel twee jaar kan duren. In die tijd investeert Cognizant veel in kennisoverdracht, in de vorm van bekende sprekers en relevante content.

 

Aanpak en strategie

De doelgroep van Cognizant bestaat uit de 100 grootste beursgenoteerde bedrijven ter wereld. Iedereen die daar iets met IT te maken heeft, kent Cognizant. Om met deze mensen in contact te komen, organiseert Cognizant brainstormsessies en evenementen met bekende sprekers. Wij ondersteunen Cognizant door ervoor te zorgen dat de relevante content bij de beslissers terecht komt. Daarbij kunnen we niet zonder LinkedIn. Geen enkel ander platform biedt in de zakelijke markt zoveel mogelijkheden voor de identificatie van de doelgroep. We adviseren Cognizant hierin en zorgen ervoor dat hun white papers, onderzoeken en toekomstvisies via Sponsored updates bij de juiste mensen in de feed terechtkomen.

Cognizant heeft ontzettend veel content en evenzoveel doelgroepen. We kijken daarom continu met welke content we het beste de interactie aan kunnen gaan. Daarvoor werken we met een matrix met campagnes voor de verschillende doelgroepen: Bids, Verticals en Horizontals. Bij de Bids gaat het om lead nurturing op het upper level management. We targeten hier binnen lopende pitches verschillende mensen in een organisatie. Verticals zijn de industrieën. Deze voorzien we van interessante whitepapers, met als doel brand awareness en lead-generatie. Horizontals zijn bepaalde thema’s waarin bedrijven gespecialiseerd zijn. De content van deze thema’s verspreiden we over verschillende industrieën op verschillende functieniveaus. Met deze interactie binnen LinkedIn en andere bronnen genereren we traffic naar de website en kunnen we identificeren waar de interesse ligt. Met remarketing geven we hier vervolgens een follow-up aan. Doordat we op zoveel mogelijk touchpoints de meest relevante boodschap communiceren, blijft Cognizant van belang en kunnen we beslissingen beïnvloeden. Daarnaast proberen we met meer algemene informatie de brand awareness van Cognizant te vergroten.

 

Resultaten

Kijkend naar de zoekresultaten, is de zichtbaarheid en interactie flink toegenomen. De naamsbekendheid van Cognizant is vergroot en we zien dat we de juiste personen steeds beter weten te bereiken. Elk kwartaal scoort Cognizant weer beter dan het vorige. Het aantal vertoningen in de betaalde zoekresultaten is met 59% gestegen en het aantal klikken met 144%. De kosten per klik zijn juist gedaald.

Ook de behaalde resultaten op YouTube mogen er zijn. De pre-rolls van Cognizant worden in 9% van de gevallen helemaal afgekeken, en dat kost Cognizant slechts € 0,07 per keer.

Op LinkedIn hadden we het eerste kwartaal van 2016 drie miljoen vertoningen. 4.682 keer werd er doorgeklikt. Dit zijn waardevolle kliks die de kosten van € 2,97 per klik meer dan waard zijn.

En het levert Cognizant ook concrete resultaten op: grote multinationals die zijn binnen gekomen via de LinkedIn campagnes zijn inmiddels klant geworden.