NL / EN

Belcompany

In 2013 was BelCompany hard op zoek naar nieuwe verkopers en filiaalmanagers. En die vind je niet met een personeelsadvertentie in de krant. Hoe wel? Via Google. Met de door ons opgezette AdWords-campagne zijn de kosten per sollicitatie zijn meer dan gehalveerd en is het aantal recruitment-kanalen sterk teruggebracht. En dat niet alleen: het leverde ons ook een nominatie voor een European Search Award 2013 op!

Doelstelling

BelCompany wilde met de campagne twee doelen bereiken: de recruitment-kosten verminderen en het snel veranderende vacatureaanbod promoten. Voor de campagnes is het Google AdWords Zoeknetwerk gebruikt. Via lokaal-relevante zoekwoorden zijn actief werkzoekenden geworven. Ook latent werkzoekenden zijn benaderd. Via het Google Display-netwerk zijn zij bereikt op basis van interesses als gadgets en lokale voetbalclubs.

Succes door constante crawling vacatureaanbod

Het vacatureaanbod van BelCompany wijzigt constant door de verschillende vestigingen en locaties. Om dit kosten- en tijdsefficiënt te managen, is onder andere de door ons ontwikkelde eWerving vacature-crawler ingezet. Deze tool houdt het actuele vacatureaanbod op de website in de gaten en past op basis daarvan de getoonde advertenties aan. De site wordt continu gemonitord, waardoor een nieuwe of gesloten vacature snel verwerkt wordt. Zo worden kandidaten alleen naar openstaande vacatures geleid. Door het gebruik van de tool is veel tijd bespaard, en is er geen geld verloren gegaan aan vervulde vacatures. Mede daardoor zijn de kosten per sollicitatie met 66 procent gedaald en zijn overige recruitment-kanalen, zoals jobboards, grotendeels overbodig zijn geworden.

“De resultaten van de AdWords campagne waren zo goed, dat we besloten hebben ons daarop te richten. We kunnen nu veel makkelijker inspelen op het continu veranderende vacature-aanbod, dat scheelt tijd en kosten. Ook hebben we er eigenlijk geen omkijken meer naar!”

Kim Hipke Belcompany