Rituals

Een multi-currency website opzetten

Rituals is een toonaangevend home & body cosmetics merk met een onbegrensde ambitie om te groeien. Het doel van deze campagne: organische vindbaarheid wereldwijd vergroten. Met de nodige obstakels in het verschiet: per land een aparte website, resulterend in duplicate content, een grote versplintering in autoriteit en verspilling van crawlbudget. Het resultaat? Alle losse websites door middel van een grootschalige migratie naar één .com-domein verplaatst. Met een toename in omzet van maar liefst 186% al vóór het winterseizoen!

Bekijk de case

Arla® Skyr

De perfecte synergie tussen online en offline

Arla® Skyr is een IJslands ontbijt en de perfecte manier om de ochtend vol energie door te komen. In deze case staat de vergroting van de Nederlandse marktpenetratie centraal. En dat niet zomaar. Door online marketing optimaal in te zetten op het juiste moment én door het A/B testen van de advertentieteksten, is er een perfecte synergie ontwikkeld tussen de online en bestaande offline kanalen. Met als resultaat een groei van 314% in websiteverkeer, 181% in organisch verkeer en een verlenging van 78% in sessieduur op de website!

Bekijk de case

My Jewellery

Emoji’s en dynamische retargeting

Naast een vooraanstaand sieradenlabel is My Jewellery de afgelopen jaren uitgegroeid tot een inspirerende online community. Aan Expand Online de eer om een campagne op te richten voor My Jewellery op social media. Het doel? Maximaal rendement halen uit álle bestaande websitebezoekers door dynamische retargeting, creatieve inzet van emoji’s en het gebruik van relevantie. Het maximaal rendement behalen is zeker gelukt. De campagne behaalde volgens de Facebook de ‘maximale score’ met een ROAS van 2850%!

Bekijk de case

Miss Etam

De kracht van het koppelen van data & kanalen

Met haar historie van 90 jaar heeft Miss Etam een flinke naam opgebouwd in Nederland. Expand Online (part of Dept) helpt het damesmodemerk met het online bereiken van de Nederlandse vrouw. De afgelopen 6 maanden was het belangrijkste campagnedoel voor Miss Etam om een omzetstijging van 10% te behalen, door innovatieve (klant)data in te zetten. Het resultaat? Een stijging van maar liefst 20%!

Bekijk de case

Aruba

Catch, connect & convert

Vakantie vieren op een eiland dat héél veel te bieden heeft? Dat kan. Op Aruba. Aruba Tourism Authority schakelde Expand Online en Stroom in om de Aruba websitebezoeken te optimaliseren om zoveel mogelijk toeristen op het eiland te krijgen. De campagne was verantwoordelijk voor 60% van het totale aantal sitebezoekers, de traffic behaalde 94,6% meer doelen en micromomenten, en als klap op de vuurpijl steeg ook het aantal vluchtboekingen.

Bekijk de case

Arla

Connecting the dots

Zuivel voor iedereen die lactose intolerant is. Aan Expand Online de taak om de Lactofree van Arla onder de aandacht te brengen. Door relevante content tijdens micro momenten van de Lactose-intolerantie journey aan te leveren we de doelgroep een dienst. Het resultaat? Een gigantische toename van 48%(!) aan zoekopdrachten naar ‘Arla Lactofree’ sinds maart.

Bekijk de case

Vacanceselect

Personalisatie, data & machine learning

Met één klik op de knop je droomvakantie boeken. Het geheim ligt volgens ons in relevante advertenties gecombineerd met persoonlijke landingspagina’s. Of je nu gaat voor een Franse camping, of een avontuurlijke kampeerreis in Noorwegen. Een case over smart data, voice search en machine learning; met 31% omzetstijging als resultaat.

Bekijk de case

Erasmus Universiteit Rotterdam

Online werving

5 jaar geleden begon de samenwerking met de RSM en ESAA. 3 jaar later breidde dit uit naar de gehele Erasmus Universiteit Rotterdam. Wat we doen? SEO, web analytics projecten en campagnes voor Facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Daarnaast denken we mee over de website en doen we doelgroeponderzoek en A/B testen om campagnes en websitegedrag te verbeteren.

Bekijk de case

Justdiggit

Non-profit SEA strategie

Tijdens de Amerikaanse verkiezingen bereikte het zoekwoord ‘climate change’ een toppunt in Nederland (bron: Google Trends). En terecht: klimaatverandering heeft flinke impact. Justdiggit bedacht een duurzame oplossing voor dit probleem: vegetatie. Expand Online verzorgde de deelname aan het Google Grants Pro programma voor Justdiggit. En creëerde daarmee, onbetaald, wereldwijde aandacht en goede vindbaarheid in de Google-zoekmachine in verschillende talen.

Bekijk de case

Hogeschool Leiden

Data & Dashboarding

In het laatste jaar van de middelbare school sta je voor een belangrijke keuze: het kiezen van de juiste vervolgopleiding. Aan open dagen geen gebrek, maar hoe maak je als hogeschool het onderscheid? Hogeschool Leiden koos voor een online marketing-campagne. Met Google AdWords, remarketing, social advertising en e-mailmarketing bereikten ze de aanstormende talenten.

Bekijk de case

Marlies Dekkers

Strategie & commerce

Wij werken al bijna vier jaar samen met marlies dekkers. In die tijd maakte het lingeriemerk een doorstart en verschoof de focus van offline retail naar online retail. Daarmee werd online zicht- en vindbaarheid nog belangrijker. Wij adviseren onze stadsgenoot op het gebied van SEO en SEA en bepalen samen de strategie.

Bekijk de case

Cognizant

Brand awareness

Cognizant heeft 255.800 medewerkers, een jaaromzet van 12 miljard dollar en is een van de snelst groeiende bedrijven ter wereld. Wij helpen ze met het online identificeren en bereiken van de doelgroep en het vergroten van de brand awareness.

Bekijk de case

Achmea

Online werving en Marketing Automation

Er zijn in Nederland ruim 10 miljoen klanten die een verzekering hebben bij Achmea of één van haar Nederlandse merken. Achmea en Expand Online werken samen om Achmea als de beste werkgever te profileren. Binnen de campagne staat online recruitment en arbeidsmarktcommunicatie centraal. Niet alleen wordt er gewerkt aan het vergroten van de zichtbaarheid van Achmea als werkgever, ook is er nog beter inzicht in kwantiteit én kwaliteit van mogelijke kandidaten.

Bekijk de case