Arla

Connecting the dots

Als je aan melk denkt, denk je al snel aan Arla. Maar wat als je lactose intolerant bent? Aan Expand Online de taak om de Lactofree van Arla onder de aandacht te brengen. Door relevante content tijdens micro momenten van de Lactose-intolerantie journey aan te bieden geven we de doelgroep het gevoel dat we ze een dienst leveren. En dat met resultaat! Sinds maart was er een gigantische toename van 48%(!) aan zoekopdrachten naar ‘Arla Lactofree’.

Bekijk de case

Aruba

Catch, connect & convert

Vakantie vieren op een eiland dat héél veel te bieden heeft? Dat kan. Op Aruba. Aruba Tourism Authority schakelde Expand Online en Stroom in om de Aruba websitebezoeken te optimaliseren. Met als uiteindelijk doel om zoveel mogelijk toeristen op het eiland te krijgen. Of het gelukt is? Zeker: de campagne was verantwoordelijk voor 60% van het totale aantal sitebezoekers, de traffic behaalde 94,6% meer doelen en micromomenten in vergelijking tot een jaar eerder en als klap op de vuurpijl steeg ook het aantal vluchtboekingen.

Bekijk de case

Vacanceselect

Personalisatie, data & machine learning

Met één klik op de knop je droomvakantie boeken. Het geheim ligt volgens ons in relevante advertenties gecombineerd met persoonlijke landingspagina’s. Of je nu gaat voor een Franse camping, of een avontuurlijke kampeerreis in Noorwegen. Een case over smart data, voice search en machine learning; met 31% omzetstijging als resultaat.

Bekijk de case

Erasmus Universiteit Rotterdam

Strategie, SEO & SEA

5 jaar geleden begon de SEA samenwerking met de RSM en ESAA. 3 jaar later mondde dit uit in de totale online marketing aanbesteding van de gehele Erasmus Universiteit Rotterdam. Dat houdt in: SEO, web analytics projecten en campagnes voor Facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Ook denken we mee over de website van Erasmus zelf en doen doelgroeponderzoek en A/B testen om campagnes en websitegedrag te verbeteren.

Bekijk de case

Justdiggit

Non-profit SEA strategie

Tijdens de Amerikaanse verkiezingen bereikte het zoekwoord ‘climate change’ een toppunt in Nederland (bron: Google Trends). En terecht: klimaatverandering heeft flinke impact. Justdiggit bedacht een duurzame oplossing voor dit probleem: vegetatie. Expand Online verzorgde de deelname aan het Google Grants Pro programma voor Justdiggit. En creëerde daarmee, onbetaald, wereldwijde aandacht en goede vindbaarheid in de Google-zoekmachine in verschillende talen.

Bekijk de case

Dekbeddiscounter

SEO

Na een dag hard werken snakt iedereen naar het moment om fijn onder de wol te kruipen. Maar welke wol? Dekbed Discounter biedt voor ieder wat wils aan. Expand Online adviseerde Dekbed Discounter op het gebied van SEO om online zicht- en vindbaarheid te vergroten. Met als uiteindelijk doel om een groei in organisch verkeer en totale omzet te realiseren. En dat is gelukt; met een tussentijds verhoogd doel is de share van organisch verkeer in de marketingmix gestegen tot een aanzienlijk aandeel van de totale omzet. De totale stijging? 300% in een jaar!

Bekijk de case

Hogeschool Leiden

Data & Dashboarding

In het laatste jaar van de middelbare school sta je voor een belangrijke keuze: het kiezen van de juiste vervolgopleiding. Aan open dagen geen gebrek, maar hoe maak je als hogeschool het onderscheid? Hogeschool Leiden koos voor een online marketing-campagne. Met Google AdWords, remarketing, social advertising en e-mailmarketing bereikten ze de aanstormende talenten.

Bekijk de case

marlies dekkers

Strategie, SEO & SEA

Wij werken al bijna vier jaar samen met marlies dekkers. In die tijd maakte het lingeriemerk een doorstart en verschoof de focus van offline retail naar online retail. Daarmee werd online zicht- en vindbaarheid nog belangrijker. Wij adviseren onze stadsgenoot op het gebied van SEO en SEA en bepalen samen de strategie.

Bekijk de case

Cosmo Kappers

Display & Technologie

Het verkeer vanuit Google AdWords werd naar specifieke campagnelandingspagina’s gestuurd, waar (alleen) nieuwe klanten een kortingsvoucher van €10 konden downloaden om te gebruiken in een kapsalon naar keuze.

Bekijk de case

Cognizant

Brand awareness

Cognizant heeft 255.800 medewerkers, een jaaromzet van 12 miljard dollar en is een van de snelst groeiende bedrijven ter wereld. Wij helpen ze met het online identificeren en bereiken van de doelgroep en het vergroten van de brand awareness.

Bekijk de case

Achmea

Recruitment, SEO & SEA

Er zijn in Nederland ruim 10 miljoen klanten die een verzekering hebben bij Achmea of één van haar Nederlandse merken. Achmea en Expand Online werken samen om Achmea als de beste werkgever te profileren. Binnen de campagne staat online recruitment en arbeidsmarktcommunicatie centraal. Niet alleen wordt er gewerkt aan het vergroten van de zichtbaarheid van Achmea als werkgever, ook is er nog beter inzicht in kwantiteit én kwaliteit van mogelijke kandidaten.

Bekijk de case